-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10149 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

احساس ميكنم از جهت نگاه به نامحرم بامشكل مواجه هستم و هر كسي را ميبينم، سريعاً مجذوبش ميشوم. اين را عيب بزرگ خود ميدانم چطور ترك كنم خواهشمند است مشكل مرا حل نماييد.

صداقت و پاكي و اعتماد سركار عاليه راه پاس مينهيم. نگاه به نامحرم اگر با شهوت باشد، منشأ انحراف و مفاسد است و آنچه بايد شديداً مراعات شود، اين است كه نگاههاي سريع و لغزنده چشم، از منعطف شدن به يك رشته مناظر نامشروع و بالاخره آلوده شدن به نگاه شهوتآميز مصون بماند و عفت اين گوهر گران قيمت دچار زوال نگردد. البته نگاه امثال شما غالباً از تنهايي و نياز به جنس مخالف جهت ازدواج است در عين حال بايد توجه داشته باشيد كه اسلام معتقد است روابط نامشروع از همين مرحله نخست (نگاه شهوتآميز) بايد كنترل شود و هيچ مرد و زن بيگانهاي ديگري را هدف نگاه شهوتآميز خود قرار ندهد. البته مجرد نگاه به صورت مرد اشكالي ندارد، مگر اين كه با شهوت جنسي توأم شود. چشم دريچه حساس است كه لذت جنسي حاصل از نگاه در آن متوقف نشده و از اين راه در درون دل پيشروي ميكند. وقتي نگاه تكرار شد، اين پيشروي سريعتر و عميقتر ميشود و چيزي نميگذرد كه به راحتي تحريك جنسي ميشود و اولين جدار سد عظيم حيا و عفت با همين نگاههاي ساده دريده ميشود.

در سوره مباركه نور اين طور بيان شد: اي پيغمبر! مردان مؤمن را بگو كه چشمان خود را از نگاه اجنبيه بپوشانند و زنان مؤمنه را هم بگو تا چشمان خود را از مردان بيگانه بپوشانند...(1)

امام صادق(ع) ميرمايد: نگاه ناروا تيري است زهرآلود از تيرهاي شيطان كه به قلب صاحبش ميخورد و چه بسيار نظرهاي ناروا كه حسرت طولاني را در پي دارد.(2)

خواهر گرامي سعي كنيد به تدريج نگاه خود را كنترل كنيد تا اين عادت بد از شما دور شود. با رياضت و تمرين اتكا به خداوند سبحان موفق خواهيد شد و درهاي رحمت خداوند به سوي شما گشوده خواهد شد.

پينوشتها:

1 - نور (24) آيه 30 و 31.

2 - وسائل الشيعه، كتاب نكاح، ج14، باب 104، ص 138.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.